Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Webinar – Kreative Sprachvermittlung mit Musik im DaZ-Unterricht – KLBS Braunschweig

Online

Die Inhalte lassen sich in vier Kategorien einteilen:
1.) Sprachbezogene Musikpädagogik
Hierbei werden, ausgehend des Parameters des Rhythmus, welcher sowohl in der Sprache alsauch in der Musik maßgeblich ist, kurze und einfach zu lernende Übelieder vermittelt. Die Songs dienen dem Sprachtraining und sollen die Begeisterung für den Spracherwerb steigern.
2.) Kreativtechniken: diese der Philosophie des Improvisationstheaters entlehnten Übungen sollen die Fähigkeit zum Assoziieren stärken. Ferner geht es hierbei um einen (ergebnis-)offenen Umgang mit dem Element des Improivisierens und spontanen Erfindens von Wörtern und Zeilen.
3.) Songdidaktik: Ob „Bruder Jakob“ als internationaler Gassenhauer oder moderne Popsongs – Musik für den DaZ-Unterricht wird mittels didaktischer Perspektive betrachtet.
4.) Schreibübung: Songwriting in rudimentärer Form dient dem subjektiven Ausdruck und der Selbsterfahrung. Dieses Potential machen wir uns auch ohne musikpädagogischen Hintergrund im Sprachunterricht zueigen.

Teilnahmekosten werden nicht erhoben. Diese Veranstaltung wird als bildungspolitisches Schwerpunktthema vom Niedersächsischen Kultusministerium finanziell gefördert.